یکشنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۵ | ۰۴:۰۶:۰۱
مقالات جدید
خانه » بازاریابی اینترنتی » ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل انبوه

ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل انبوه

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل بخشی از فرآیند گسترده ی بازاریابی اینترنتی است . ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل های سلسله وار برای رسیدن به هدفی خاص به افرادی که خودشان ابراز تمایل کرده اند . به عبارت دیگر ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسال پیام های تجاری گروهی به افراد به وسیله ایمیل است .

در واقع ایمیل مکانی برای فروش محصولات ، مکانی برای اطلاع رسانی ، تبلیغی برای یک محصول یا خدمات نیست بلکه تبلیغی برای یک صفحه از سایت تان است . بنابراین هدف ایمیل مارکتینگ هدایت افراد به سایت تان جهت معرفی خدمات ، محصولات ، شناساندن مارک و آرم تجاری و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگ تان است . اهداف ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل شامل :

● ارسال ایمیل با هدف تقویت و افزایش ارتباط مدیران سایت ها و صاحبان مشاغل با مشتریان فعلی و قدیمی و تشویق و ترغیب آنها به مشتریان وفادار و ثابت و تکرار کسب و کار

 ارسال ایمیل با هدف جذب مشتریان جدید و متقاعد کردن مشتریان فعلی به خرید محصولات و خدمات

 اضافه کردن تبلیغات به ایمیل های فرستاده شده توسط شرکت های دیگربه مشتریان

email-marketing

مزیت های ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی است که به دلیل مزایایی که دارد به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت .  در زیر  به معرفی برخی از مزیت های ایمیل مارکتینگ می پردازیم :

هزینه بسیار پایین : هزینه راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی به کمک ایمیل بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر روش های تبلیغی می باشد .

بازگشت سریع سرمایه  : باید بدانیم داشتن هزینه های پایین به تنهایی مزیت به حساب نمی آید بلکه سودآوری و بازگشت سرمایه است که عامل تعیین کننده ای برای برتری یک روش نسبت به سایر روش های بازاریابی می باشد .

هدفمند بودن : یکی دیگر از ویژگی های استفاده از ایمیل مارکتینگ ، هدفمند بودن آن است . اگر شما بتوانید با روش های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند انتخاب کنید . مثلا تنها برای جوانان یا تنها برای خانم ها یا آقایان یا یک قشر خاصی به بازاریابی بپردازید . اگر اطلاعاتی از قبیل جنس ، سن ، یا علایق مشتریان خود را جمع آوری کنید ، همه چیز را برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق در اختیار خواهید داشت .

قابلیت اندازه گیری و سنجش : اصلی ترین وجه تمایز استفاده از ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های موجود قابلیت اندازه گیری و سنجش آن است . سیستم های معتبر ایمیل مارکتینگ این قابلیت را دارند تا به شما نشان دهند چه تعداد از مخاطبانتان این ایمیل را باز کرده اند ، و چه تعداد از آن ها بر روی چه لینک هایی کلیک کرده اند ،

رابطه ی دو طرفه : برخلاف سایر روش ها ، ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند که با دیگران ارتباط برقرار کنید و آنان را به برند خود وفادار کنید . شما می توانید این امر را به راحتی با یک استراتژی مناسب بر بستر ایمیل پیاده کنید . مثلا می توانید افرادی را که قبلا به سایت شما مراجعه کرده اند اما خریدی انجام نداده اند یا در گذشته دور تنها یک خرید داشته اند ، مجددا به سایت خود فرا بخوانید یا پیشنهادهای ویژه ی خود را برایشان ارسال کنید .

EmailMarketing

آموزش گام به گام ایجاد و ساخت کمپین تبلیغاتی در ایمیل مارکتینگ 

اولین گام : انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ

برای ارسال ایمیل روش های مختلفی همچون استفاده از نرم افزارهای حرفه ای ایمیل مارکتینگ ، گروه های یاهو و گوگل و سرور های مخصوص ارسال ایمیل وجود دارند . بهترین روش برای ارسال ایمیل استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ حرفه ای است ، چرا که روش های دیگر دارای معایب و محدودیت های خاص خود هستند . برای مثال ارسال ایمیل از طریق یاهو و جیمیل دارای محدودیت روزانه است و اگر زیاد ارسال کنید ( مثلا ۶۰۰ ایمیل ) شما به عنوان اسپمر شناخته شده و سرویس تان مسدود می شود . ارسال ایمیل از طریق نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ دارای مزیت های فراوانی همچون :

● کاهش احتمال اسپم شدن ایمیل های ارسالی

● ارسال ایمیل ها با سرعت بسیار بالا ، مثلا از طریق این نرم افزارها شما می توانید ۵۰۰۰۰ ایمیل را در کمتر از یک دقیقه ارسال کنید .

●  امکان شخصی سازی ایمیل ها

● امکان جمع آوری لیست ایمیل ها از طریق فرم اشتراک

● در اختیار قرار دادن سابقه کاملی از ایمیل های ارسالی به یک شخص

● انجام عملیات نگهداری سالم لیست ایمیل

● در اختیار قرار دادن گزارشات کاملی از ایمیل های ارسالی ، مثلا چند نفر ایمیل شما را باز کرده، چند نفر اسپم کرده، چند نفر روی لینک های شما کلیک کرده، چه کسانی روی یک لینک خاص کلیک کرده اند .

در میان نرم افزار های ایمیل مارکتینگ ، نرم افزار MailChimp یکی از بهترین انتخاب ها است . سایت میل چیمپ ( MailChimp.com ) یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین سایت های ارائه دهنده پنل ارسال ایمیل است . این نرم افزار سه و نیم میلیون مشتری دارد و در ماه بیش از چهار میلیارد ایمیل از طریق این نرم افزار ارسال می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش تصویری ارسال ایمیل انبوه در میل چیمپ را مطالعه فرمایید .

دومین گام : به دست آوردن لیستی از آدرس ایمیل مخاطبانتان 

تهیه لیست مخاطبان یکی از مراحل مهم دستیابی به یک برنامه ایمیل مارکتینگ موفق است .  اگر شما بتوانید با روش های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند انتخاب کنید . بنابراین خرید و جمع آوری ایمیل از طریق نرم افزارها و سایت های ارائه دهنده لیست های ایمیل را فراموش کنید چرا که استفاده از این روش ها نتیجه ای جز هزینه های اضافی و بد نامی برای کسب و کار شما چیزی در بر نخواهد داشت . لیست ایمیل لازم نیست بلند باشد تا تاثیر گذار شود . بهترین لیست ایمیل ها شامل مشخصات مشتریان وفادار و تکراری ، منابعی برای معرفی مشتریان جدید با احترام به حریم خصوصی شان و مشتریان علاقه مند و احتمالی آینده اند که تجارت شما را آن قدر خوب می شناسند که ایمیلتان را از دیگران تشخیص می دهند . از روش های زیر می توانید برای تشویق افراد جهت ثبت نام در لیست ایمیل تان استفاده کنید :

● برای ترغیب کاربران به عضویت در خبرنامه می توانید از پیشنهاد های ویژه ای مانند تخفیف های دوره ای و جشنواره های فصلی ، ارائه خدمات رایگان و هدایای ویژه استفاده کنید .

● در وب سایت و در امضای ایمیل تان لینک ثبت نام قرار دهید .

● فرم ثبت نامی تهیه کنید و در سایت های رسانه ی جمعی قرار دهید .

● از افراد بخواهید آدرس ایمیل شان را به صورت پیام کوتاه به موبایل تان ارسال یا فرم ثبت نام موبایلی پر کنند .

● از هر کس که ملاقات می کنید آدرس ایمیلش را بخواهید .

● وقتی کارت ویزیت تان را به کسی میدهید از او بخواهید به لیست شما بپیوندند .

● از کسانی که با شما تماس میگیرند ، آدرس ایمیل بخواهید .

● در برنامه ها و نمایشگاه های تجاری آدرس ایمیل جمع آوری کنید .

● در فرم خرید آنلاین آدرس ایمیل و اجازه ارسال ایمیل را از مشتری بخواهید .

● در تبلیغات آنلاین لینکی برای ثبت نام قرار دهید .

سومین گام : تعیین و تهیه محتوای ایمیل 

برای تهیه محتوای ایمیل در ایمیل مارکتینگ همیشه باید اصل۷۰ درصد آموزش یا محتوای رایگان و ۳۰ درصد معرفی محصول را در نظر داشته باشید و بر اساس این اصل محتوای ایمیل تان را بنویسید . محتوای ایمیل تان در ایمیل مارکتینگ می تواند شامل :

● مقالات آموزشی در حوزه کاری خودتان

● تجربه موفق مشتریان و تاثیرات مثبت محصولات و خدمات شما

● مصاحبه با افراد متخصص و موفق در حوزه کاری خودتان

● نظرسنجی و آمارها

● معرفی محصولات جدید

دقت کنید که اگر خبرنامه شما جذاب و شامل اطلاعات مفید نباشد بعد از چند بار ارسال ، توسط مشترکین ایمیل شما دیگر باز نخواهد شد. پس مطمئن شوید که چیز ارزشمند و جذابی را برای مشترکین خود می خواهید ارسال کنید . مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید می توانید هفته ای یکی از هتل هایی که در تورها استفاده می کنید را معرفی کرده و یا اگر یک شرکت دکوراسیون هستید هفتگی تصاویری از پروژه های خود را برای مشترکین خود ارسال کنید .

چهارمین گام : ساخت یک کمپین تبلیغات به کمک ایمیل

در این بخش که آخرین مرحله از ایمیل مارکتینگ است شما باید اطلاعات ایمیلی را که می خواهید ارسال کنید ، وارد کنید . این اطلاعات شامل نام کمپین ، موضوع ایمیل ، نام فرستنده ایمیل ، وارد کردن آدرس ایمیل خودتان می باشد . سپس باید قالب ایمیل خود را طراحی و محتوای ایمیل تان را وارد کنید و سپس تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت ارسال ایمیل تان را وارد کنید .

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...Loading...

۳ نظر

  1. سلام.
    من قبلا این موضوعات رو بررسی کرده بودم
    الان هم به مسائل دیگری در زمینه ایمیل مارکتینگ پی بردم
    نوشته ی عالی بود در این زمینه
    البته برای بنده نیز مهمه وقتی برای شبکه اجتماعی خودم دنبال مخاطب هستم
    لطفا مسائل مربوط به تبلیغات رو بیشتر کنید
    با احترام

  2. مقاله ی بسیار خوبی بود.
    ممنون
    موفق باشید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


3 + = 4

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>