یکشنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۵ | ۰۴:۰۷:۱۵
مقالات جدید
خانه » سئو و بهینه سازی » آپدیت پاندا ۱-۴ بررسی و تاثیرات آپدیت پاندا ۴٫۱ بر روی سایتها

آپدیت پاندا ۱-۴ بررسی و تاثیرات آپدیت پاندا ۴٫۱ بر روی سایتها

بررسی و نتایج آپدیت پاندا 4.1 بر روی سایتها

بررسی و نتایج آپدیت پاندا ۴٫۱ بر روی سایتها

بررسی و نتایج مهم آپدیت پاندا ۴٫۱ ، بایدها و نبایدها ، توصیه های مهم

یافته ها و تجزیه و تحلیل آپدیت پاندا ۴٫۱ ؛ بازاریابی ارجاعی – استفاده بییش از حد از کلمات کلیدی ؛ هشدارهای امنیتی و فریبکاریهای رایج
روز سه شنبه ۲۳ سپتامبر گوگل آپدیت پاندا ۴٫۱ را اجرا کرد . با اجرای آپدیت جدید پاندا تعداد زیادی از سایتهای کوچک و متوسط از جایگاه و موقعیت بهتری برخوردار خواهند شد. سیگنال های جدید پاندا به شناسایی محتواهایی که دارای کیفیت پایین هستند کمک خواهد کرد.

از پا درآمدن بازاریابان ارجاعی (Affiliate Marketers)
تعدادی از وبسایتهای ارجاعی را که در طول آپدیت پاندا ۴٫۱ نابود شدند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند در حال حاضر مشخص شده است که کسب و کار و فعالیت های بازاریابان ارجاعی برای مدت زمان طولانی به خاطر آپدیت های قبلی پاندا با اختلال مواجه شده است و خیلی جالب است بعضی از سایتهای ارجاعی که چندین سال است که در این حوزه فعالیت میکنند توسط آپدیت پاندا ۴٫۱ مورد آسیب واقع شده اند . برخی از این سایت ها فعالیت خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده بودند.

به عنوان مثال : در بین این تجزیه و تحلیل ها سایتهایی وجود داشته اند که محتوای خیلی ضعیف و بی کیفیت در کلیدواژه های مربوطه بوده اند در حالی که هدف اصلی شان ارجاع و هدایت کاربران به وب سایتهای همکار و شریک شان همچون آمازون و سایتهای تجاری الکترونیکی دیگر بوده است.

صفحات فرود (Landing page) این چنین سایتهایی از یک پاراگراف کوتاه مرتبط با کلیدواژه جستجو شده توسط کاربر در بالای صفحه و سپس فهرستی از لینک های ارجاعی به آمازون یا دیگر وب سایتهای همکار یا شریک تشکیل شده است. بسیاری از این صفحات در برگیرنده اطلاعات مفید و آگاه دهنده نیستند و کاملا واضح است که این سایتها دروازه ورودی برای دیگر سایتها برای فروش محصولات و سود مالی بیشتر است.
بررسی ها ثابت کرده است که گوگل از فوریه ۲۰۱۱ زمانی که الگوریتم پاندا برای اولین بار اجرا شد ؛ هزاران بار این واسطه گری ها و دلالی ها را قطع کرده است و به نظر می رسد آپدیت پاندا ۴٫۱ خشونت و فشار خود را نسبت به سایتهای ارجاعی بیشتر کرده است.
در این بین سایتهایی وجود دارند که دارای صفحاتی هستند که در کلیدواژه هدف دارای رنک هستند اما زمانی که شما از آن صفحات بازدید میکنید فهرستی از لینکهای ارجاعی را در ابتدای صفحه مشاهده میکنید و کمی پایینتر محتوای واقعی را که کاربران جستجو کرده اند را مشاهده میکنید.
بنابراین زمانی که شما برای کلیدواژه یا موضوع A جستجو میکنید ؛ با صفحه ای مواجه می شوید که شامل موضوعاتی چون D ؛ E ؛ F ؛ G هستند در حالیکه موضوع یا کلیدواژه A در انتهای صفحع واقع شده است. قطعا شما به عنوان یک کاربر از این موضوع خوشحال نخواهید شد. کاملا آشکار است که مدیران این چنین سایتهایی در تلاشند که برای بدست آوردن سود مالی بیشتر کاربران را مجبور کنند که بر روی لینکهای ارجاعی کلیک کنند . استفاده از لینک های ارجاعی به علاوه کارهای فریب آمیز میتواند یک ترکیب کشنده باشد.

بررسی و نتایج آپدیت پاندا 4.1 بر روی سایتها

بررسی و نتایج آپدیت پاندا ۴٫۱ بر روی سایتها

سایتهای ارجاعی که دارای صفحات خالی یا شکسته هستند :
در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل با صفحاتی فرودی (Landing page) مواجه شده اند که خالی یا شکسته بودند. قطعا هدایت کاربران به یک سایت ارجاعی که دارای صفحات شکسته یا خالی هستند میتواند یک موضوع خیلی خطرناک باشد. ما با ۱۰۰ درصد اطمینان خاطر به شما میگوییم که کاربران در مواجه با چنین سایتهایی به سرعت از سایت خارج و به صفحات نتایج جستجو برخواهند گشت که این موضوع میتواند موجب آسیب رساندن به سایت شود. قبلا چندین بار ذکر شده که زمان کوتاه در سایت بودن میتواند یک دعوت بزرگ از پاندا به سایت باشد.

صفحات (Doorway) به علاوه صفحات ارجاعی Affiliate میتواند خطرناک باشد:
چندین سایت که توسط پاندا ۴٫۱ صدمه دیده بودند مجدد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که تعداد زیادی از آن سایتها دارای تعداد زیادی از صفحات Doorway بودند . (صفحاتی که دارای کیفیت بسیار پایین و محتوای ضعیف و بیش از حد با کلمات کلیدی سئو شده بودند.)
و زمانی شما به سایتتان صدمات بیشتری میزنید که علاوه بر کیفیت پایین و سئو بیش از حد و استفاده از کلمات کلیدی بیشتر؛ از لینکهای ارجاعی در سرتاسر محتوا استفاده کرده باشید . بنابراین دو شکل در اینجا وجود دارد ؛ اول اینکه شما دارای صفحاتی هستید که بیش از حد سئو و بهینه سازی شده اند و دوم اینکه شما دارای صفحات ارجاعی با کیفیت پایین هستید که کاربرانتان را به وب سایت های همکار یا شریکتان برای مواردی چون خرید و غیره هدایت میکنید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و صفحات Doorway
این یک هشدار جدی برای سایتهایی است که در صفحاتشان کلمات کلیدی بیش از حد بکار میگیرند. بسیاری از این سایتها توسط آپدیت پاندا ۴/۱ به شدت آسیب دیده اند. در برخی از صفحات سایتها از کلمات کلیدی در تگ عنوان (Titel tag)  متا دیتا (Meta data) و در بدنه (Body) متن بیش از حد استفاده شده است. علاوه بر این چندین نمونه از سایتهایی دیده شد که از صفحات Local Doorway (محلی) استفاده اند که دارای سئو بیش از حد بوده است . برای مثال استفاده از (اسم شهر) + کلمه کلیدی ۱ (اسم شهر) کلمه کلیدی ۲ + (اسم شهر) + کلمه کلیدی ۳ در عنوان (Titel) و در سرتاسر صفحه.
بنابراین بسیاری از این صفحات دارای اطلاعات و محتوای بسیار بی کیفیت و غیر مفید هستند. حتی برخی از این صفحات تنها دارای یک عکس بدون حق کپی رایت هستند. و یا صفحاتی که دارای محتوای تکراری (Duplicate) هستند و تنها برای یک موقعیت جغرافیایی متفاوتی هدفگذاری شده اند.
در واقع روزهای سایتهایی که دارای صفحات بیش از حد بهینه شده و از کلمات کلیدی در عنوان و متادیتاها پرشده اند به سر آمده است و جالب است که بدانید آپدیت پاندا ۴٫۱ تعدادی از سایتهایی را که این تاکتیک را بکار برده اند را مورد هدف قرار داده است.
این مورد بارها و بارها به قربانیان پاندا ذکر شده است که از یک فرد سوم بی طرف بخواهید که سایت شما را بررسی و بازتاب و گزارشی از سایت را برای شما فراهم آورد تا بتوانید یک بینش درستی نسبت به سایتتان داشته باشید. چرا که بسیاری از صاحبان سایتها به محتواها و تنظیمات و ساختارهای سایتشان بسیار نزدیک هستند بنابراین ممکن است نتوانند قضاوت درستی نسبت به سایتشان داشته باشند. بنابراین شما با استفاده از داده ها و اطلاعاتی که این فرد در اختیارتان قرار میدهد میتوانید سایتتان را از صدمات احتمالی پاندا حفظ و مصون کنید.
فریبکاری Deception :
چندین سایت که بخاطر مشکلات تبلیغاتی توسط پاندا ۴٫۱ صدمه دیده بودند نیز دیده شد . بسیاری از این مشکلات شامل استفاده از تبلیغات در سرتاسر محتوا ؛ استفاده از تبلیغات بدون هیچگونه ساختار مشخص و سازماندهی شده و در هم آمیختن تبلیغات با محتوا به نحوی که تشخیص و تمایز تبلیغ از محتوا برای کاربر بسیار سخت باشد.
بنابراین اگر شما تبلیغات زیادی را در سایتتان قرار داده اید باید یک تمایز آشکار بین محتوا و تبلیغات تان ایجاد کنید. چرا که کاربر ممکن است در تشخیص اینکه کدام تبلیغات است یا محتوا سردرگم شود. و اگر کاربران به جای محتوا ؛ اشتباها بر روی تبلیغات کلید کنند قطعا شما بسیاری از کاربرانتان را از دست خواهید داد و توسط پاندا مجازات خواهید شد.

کاربران از اینکه فریب داده شوند بسیار متنفرند و این امر میتواند نرخ خروج از سایت شما را بالا ببرد. هم چنین بسیاری از کاربران ممکن است از سایت تان به برخی از سازمان هایی که بر روی امنیت کار میکنند یا به خود گوگل گزارش دهند و شکایت کنند. کاربران همچنین میتوانند از سایتتان درر شبکه های اجتماعی و … به عموم شکایت کنند. و ضمنا گوگل اگر که شکایتها به شکل عمومی مطرح شود میتواند سایت را به طور کامل حذف کند.
فریب دادن کاربران کار بسیار ناپسندی است ؛ بنابراین راه درست را در پیش بگیرید ؛ پاندا همیشه نظاره گر شما است.

سایت های محتوا محور باید بازبینی و اصلاح شوند (مزرعه محتوا)
چندین سایت که ذاتا محتوا محور بودند مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت و برخی از این سایتها در طول پاندا ۴٫۱ مورد آسیب واقع شده بودند بسیاری از این سایت ها از مقالات How to (مقالاتی که تماما با عنوان چگونه شروع میشوند و اغلب توسط کاربران گردآوری شده و در سایت به عنوان پست میهمان انتشار میابد برای مثال سایت wikihow.com تماما از مقالات How to تشکیل شده است. مثلا عنوان چنین مقالاتی میتواند How to make fire? باشد به معنای چگونه یک آتش درست کنیم پر شده اند.)
گمان می رود که بسیاری از افراد در بازاریابی دیجیتال متوجه شده اند که پاندا بوجود آمد تا چنین سایتهایی را مورد هدف قرار دهد. سالها پس از بوجود آمدن چنین سایتهایی بسیاری از آنها نابود شدند.
علاوه بر مشکلاتی که در بالا ذکر شد ؛ سایتهایی که دارای طراحی ضعیف و بدون ساختار منظم و منسجمی هستند و سایتهایی که از لینکهای ارجاعی و تبلیغات در سرتاسر محتوا استفاده میکنند قطعا با مشکل بر خواهند خورد.بعضی از مدیران سایتها مقالات how to را از دیگر وب سایتهایی برجسته و معروف کپی کرده اند و بدون هیچگونه تغییری آن را در سایت خود قرار داده اند.
چندین سایت که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده بودند در طول آپدیت پاندا ۴ دارای رتبه و جایگاه خوبی شده بودند اما از آنجایی که گوگل برای شناسایی و درک مقالات کاربران ؛ محتوا و موقعیت تبلیغاتی سایتها احتیاج به زمان بیشتری داشت تعدادی از این سایتها در طول آپدیت پاندا ۴٫۱ با افت شدیدی در جایگاه و رتبه مواجه شدند. و گوگل کاملا نگران است که چرا چنین سایتهایی تلاشی برای افزایش موقعیت و جایگاه خود انجام نمیدهند.
اما این مسئله میتواند موقتی باشد ، اما با اجرای پاندا ۴٫۱ مراقب سایتهایتان باشید اگر چه برای این کار دیگر دیر شده است . بنابراین اگر شما به فکر ایجاد سایتهای محتوا محور هستید و سایتهایی که با مقالات how to پر شده باشند ، در تصمیم خود تجدید نظر کنید. شما نباید محتوا را از دیگر وبسایتها کپی کنید چرا که ترکیب این دو مسئله یعنی استفاده از مقالات how to و کچی کردن از دیگر وبسایتها مطمئنا سایتتان را با مشکل مواجه خواهد کرد. امیدواریم که گوگل در آپدیت بعدی خود سریعتر به این مجازات ها جامه عمل بپوشاند.

بررسی و نتایج آپدیت پاندا 4.1 بر روی سایتها

بررسی و نتایج آپدیت پاندا ۴٫۱ بر روی سایتها

هشدارهای امنیتی ، تبلیغات پاپ آپ ، و دانلودهای اجباری
برخی از سایتها از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و نرم افزارهای جاسوسی و ویروسی در سایت استفاده کرده بودند. برخی از سایتها از پاپ آپ های فاحش و وحشتناک و همچنین دانلودهای اجباری استفاده کرده بودند که این مسئله میتواند بسیار آسیب رسان باشد.
هنگامی که پاندا بر روی رضایت و تعاملات کاربر تمرکز کرده است گذاشتن پاپ آپ های تجاوز کارانه و دانلودهای اجباری میتواند زنگ خطر بزرگی برای سایتها باشد.
کاربران از پاپ آپ متنفرند ، به ویژه زمانی که این اولین برداشت ذهنی آنها از سایتتان باشد. دوم اینکه کاربران ار هر گونه دانلود میترسند و کسانی که آنها را مجبور به دانلود اجباری میکنند قطعا تنها میگذارند. سوم اینکه پیامها و هشدارهای امنیتی در فایر فاکس ، کروم ، اپلیکیشن های آنتی ویروس ، wot و غیره کمکی به حل این مسئله نمیکنند.
اطمینان ، اعتماد ، اعتبار فاکتورهای خیلی مهم برای اجتناب از صدمات و آسیبهای پاندا هستند. مراقب باشید شما میتوانید با موضوعاتی که در بالا ذکر شد چون فریبکاری ، پاپ آپ ، استفاده از تبلیغات در سرتاسر محتوا و غیره سیگنالهای قوی را به گوگل بفرستید که نشان دهنده نارضایتی کاربرانتان از سایت شماست.

پاندا ۴٫۱ درست مثل پاندا ۴ یک آپدیت بزرگ بود که بسیاری از سایتها را تحت تاثیر قرار داد. در طول پاندا ۴٫۱ بسیاری از سایتها دارای موقعیت و رتبه بسیار خوبی شده اند و ارتقا پیدا کردند و بسیاری از ضربه ها و آسیب های پاندا ۴٫۱ در امان نماندند و برخی از سایتها حتی تا ۷۰% به لحاظ رتبه و جایگاه نزول پیدا کردند.

چند توصیه مهم به سایتهایی که توسط پاندا ۴٫۱ تحت تاثیر قرار گرفته اند :
سایتهایی که در این بین قربانی آپدیت پاندا ۴٫۱ شده اند میتوانند فرآیند بهبودی و اصلاح را شروع کنند و سایتهایی هم که در این بین برنده شده اند و پیشرفت داشته اند میتوانند تلاش خود را در جهت ثابت ماندن ترافیک بدست آمده کنند.
اگر شما توسط آپدیت پاندا ۴٫۱ آسیب دیده اید برای شناسایی محتوایی که به خاطر آن دچار آسیب و صدمه شده اید گزارش پاندا را انجام دهید run a panda report تا با تجزیه و تحلیل آن محتوا بتوانید به مشکلات مربوطه پی ببرید.

از آنجایی که بسیاری از مدیران سایتها به محتوا و تنظیمات سایت خیلی نزدیک هستند ممکن است نتوانند متوجه مشکلات سایت شوند بنابراین از یک فرد بی طرف بخواهید که گزارشی از سایتتان برایتان فراهم کند تا بتوانید قضاوت صحیحی راجع به سایتتان داشته باشید اگر این کار را نکنید آپدیت پاندا ۴٫۱ برای شما تصمیم میگیرد.
اگر شما در طول آپدیت پاندا ۴٫۱ دارای موقعیت و جایگاه بهتری شده اید و پیشرفت داشته اید بر روی ثابت نگه داشتن جایگاه و موقعیت و ترافیک سایت تلاش کنید.
به یاد داشته باشید که اصلاح و بهبودی صدمات وارد شده از پاندا مستلزم زمان است ، بنابراین شما در ابتدا باید تغییراتی را در سایتتان ایجاد کنید ، سپس گوگل باید این تغییرات را بررسی و دوباره کرال کند recrawl کند و سپس گوگل دوباره رضایت کاربر را سنجیده و نتیجه گیری میکند. این مسئله زمان بر است پس صبور باشید.
آخرین نکته و مهم ترین نکته این است که بدانید الگوریتم پاندا حول محور رضایت کاربر میچرخد. اطمینان حاصل کنید که تعاملات کاربرانتان قوی است و کاربران از محتوواهایتان راضی و خشنود هستند. کاربرانتان را برای کلیک کردن بر روی تبلیغات فریب ندهید.

در صورتی که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت لطفا با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا استفاده کنند.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (6 votes, average: 4٫33 out of 5)
Loading...Loading...

۱۵ نظر

  1. سلام
    مقاله فوق العاده ای بود
    خداراشکر من از تبلیغات استفاده نکرده بودم به جز امروز که همینم میرم بر میدارم
    و فکر میکنم که من برنده شدم :))
    بسیار ممنون
    راستی من هر وقت دنبال چیزی میگردم خودش میاد منو پیدا میکنه

    • سلام خوشحالم استفاده کردید امیدوارم همکاران شما هم که در زمینه کاری شما هستند به این امر مهم دقت کنند

  2. سلام اقای پور محمد گروه ما با اینکه یه چیزایی بلده(از خود تعریف نباشه) اما همیشه خودشو دانش آموز شما میدونه.
    یک درخواست داشتیم.میشه به سایت ما سری بزنید و نظرتون رو درباره سئو اون بگید ممنون

    • سلام خواهش میکنم شما لطف دارید ما هم هنوز داریم شاگردی اساتیدمون رو میکنیم آدرس سایتتون رو بفرمایید در خدمتتون هستم راستی وبلاگتون رو دیدم بهتر هستش اگر از مطلبی که در سایت دیگران منتشر شده استفاده میکنید بهتره لینک منبع رو هم بزارید.

  3. سلام خیر همه مطالب به جز یک مطلب که منبع را ذکر کرده ایم،بقیه نوشته خودمان است.در مورد سئو وبلاگ مون نظری ندارید؟

  4. این گوگل پاندا از آنتی ویروس هم آبدیت هاش بیشتر شده

    • سلام این آپدیتها برای دوستانی خوب هست که واقعا دارن درست کار میکنن و حقشون داره با کارهای سایتهایی که اسپم کار میکنند ضایع میشود.

  5. سلام .ممنون بابت مطالب مفیدتون.

  6. سلام
    ممنون از توضیحاتتون…
    فقط یه چیز….
    یه هدر خوب بدید به یه طراح که واسه سایتتون هدر خوب بزنه…
    هدر سایتتون واقعا بی کیفیت هست….
    البته هر جور راحتید.
    موفق باشید.

  7. عالی بود
    ممنون
    معلومه که روی سایت بسیار زحمت میکشید
    از کسایی که تو کارشون جدی هستن خیلی خوشم میاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


8 + = 17

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>