جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۶:۳۵
مقالات جدید
خانه » سئو و بهینه سازی » پیج رنک ها آپدیت شد ۶/۱۲/۲۰۱۳

پیج رنک ها آپدیت شد ۶/۱۲/۲۰۱۳

پیج رنک گوگل چیست

رتبه صفحه یا پیج رنک PageRank گوگل ‏ به تکنولوژی و فناوری اشاره می کند  که بر اساس آن موتورهای جستجویی همچون گوگل وبسایتهایی  که به هدف جستجوگر نزدیکترند را در رده‌های بالاتری نسبت به دیگران قرار می‌دهد.البته ناگفته نماند که هدف جستجوگر همیشه یکسان نیست و تغییر می کند و روز به روز حرفه ای تر و پیچیده تر می شود.

پیج رنک ها آپدیت شد

شایان ذکر است که از نوامبر سال گذشته که بهمن ماه سال ۱۳۹۱ می باشد گوگل پیج رنک های سایتها را آپدیت نکرده بود . و اینک بعد از آپدیت کردن خیلی از سایتهای بزرگ و کوچک در این رتبه بندی جابجا شده و سیر سعودی و نزولی داشتند . پس به این نتیجه می رسیم که سایتهای بزرگ هم باید علم و دانش SEO خود را بروز کرده و با قوانین گوگل پیش بروند و گر نه یا افت می کنند و یا درجا می زنند.

پیج رنک گوگل چیست؟

اصطلاح انگلیسی این مفهوم به دنبال لری پیج نویسنده اولیه این الگوریتم و از موسسین اولیه گوگل نام گذاری شده‌است. به این روش کاربرانی که کلمه ویژه‌ای را جستجو می‌کنند می‌توانند ابتدا وب‌گاه‌هایی را ببینند که هم به خواسته آن‌ها نزدیکتر است و هم بازدید بیشتری داشته‌است.(البته بازدید بیشتر در آخرین آپدیتهای گوگل ملاک خواسته های گوگل نیست.)

پیج رنک که به آن اختصارا  PR میگویند برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط Sergey Brin ابداع گردید، پیج رنک نتیجه تجزیه و تحلیل لینکهای ورودی و سئو و بهینه سازی ، ولید بودن قالب سایت ، و خیلی موارد دیگر که در این مقال نمی گنجد به یک سایت است، پیج رنک رتبه‌ای است که گوگل برای یک سایت بین اعداد ۰ تا ۱۰ در نظر می‌گیرد. هرقدر این عدد نزدیک به ۱۰ باشد نشان دهنده اینست که این سایت از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارد و موارد بیشتری از مبحث سئو و بهینه سازی را رعایت کرده است. روش دیگر موتورهای جستجو، پردازش رتبه صفحه، با استفاده از تعداد یافته‌های خود در سایتهای اینترنتی می‌باشد. این روش، یک فناوری زیرساخت برای پدیدار گشتن «بمب گوگلی» نیز بود. ناگفته نماند که هدف از ساختن «بمب‌های گوگلی» بالاتر رفتن رتبه یک وبلاگ یا وب‌گاه در موتور جستجوی گوگل می‌باشد که معمولاً با همکاری گروه‌های مردمی ایجاد می‌شود.

البته به جز گوگل شرکت‌های دیگری هم به رتبه دهی به سایتها می‌پردازند، که یکی از آنها الکسا Alexa  یک سایت معتبر بین‌المللی و دارای نمودار رتبه جهانی برای سایت‌ها می‌باشد که الگوریتم بالا بردن رتبه سایت‌ها را بر اساس تعداد درست بازدید کنندگان انجام می‌دهد. این رتبه بندی شماره‌ای بین ۱ تا چند میلیون می‌باشد که هرچه این شماره برعکس گوگل به یک نزدیکتر باشد رتبه وبسایت شما بالاتر می‌باشد. امروزه موتور جستجوگر بینگ نیز در جست و جوی جهانی نقش مهمی داشته است و حتی امکاناتی که در قسمت وب مستر تولز ارائه داده است بسیار پیشرفته می باشد.

۲۰ نظر

  1. با تشکر از مقاله خوبتون اما باید بگم پیج رنک در حال حاضر صرفا بر اساس لینک های ورودی به سایت ارزش گذاری میشه که در این آپدیت های اخیر گوگل در سال 2013 ارزش لینک ها کاسته شد و به کیفیت اهمیت داده شد و حتی چیزی که من حس کردم این بود که پیج رنک ها این بار سخت گیرانه تر شده و شاید دیگه بر اساس لینک های ورودی نباشه.البته من وقتی رنک نداشتم با الان وضعیت گوگلم فرقی نکرده.

    • با سلام از شما سپاسگذارم که مقاله رو کامل خوندید.باید خدمتتون عرض کنم که در گذشته قبل از آپدیت های آخر گوگل با گرفتن لینک از سایتهای معتبر میشد رنک خوبی گرفت ولی این کار در حال حاضر فقط با برخورد شدید گوگل مواجه خواهد شد و لینکهای دریافتی شما باید بصورت طبیعی گرفته شود که در مقالات بعدی به این مهم پرداخته خواهد شد.
      در مورد رنک شما هم مطمئن باشید که تغییراتی بوجود می آید از جمله عوامل مهم داشتن رنک بالا سرعت ایندکس مطالب در گوگل هستش و فراموش نشود مواردی که برای بهینه سازی محتوای منتشر شده را با دقت عمل انجام دهید تا بتوانید به نتیجه خواسته شده برسید.

  2. نمیدونم چرا بعد از سالهااا پیج رنک ما از 1 تکون نمیخوره!!! اصلا نمیدونم چرا! بازدیدمون در حد یه سایت هستش که رنک 2 الی 3 داره ولی این رنک کوفتی تکون میخوره که نمیخوره! چرا اخه!!؟

    • سلام دوست عزیز در حال حاضر یکی دو سالی هست که بازدید زیاد باعث رنک بالاتر نمیشه شما باید با قوانین گوگل جلو برید و به اونا احترام بزارید تا نتیجش رو ببینید و این قوانین در مجموعه ای به نام S E O جمعه آوری شده تقریبا کاش آدرس سایتتون رو میذاشتید تا حداقل موارد جزئی رو بهتون گوش زد میکردم که رفع عیب نمایید.

  3. سلام
    من یک وبسایت دارم که حتی یک بک لینک هم نداره ولی رنکش 2 شده. این برام نشون میده پیج رنک تقریبا دیگه به بک لینک بستگی نداره.

    • سلام ناصر عزیز بله دقیقا همینطوره که شما میفرمایید
      بی تاثیر نیست ولی تاثیر گذشته رو نداره و اصول خاصی گوگل برای این کار در نظر گرفته ازجمله تبادل لینک با سایتهایی که کارشون دقیقا با کار شما یکی هست نه اینکه سایت خبری با یه سایت دانلود بازی تبادل لینک کنه.

  4. با سلام و خسته نباشید
    پیچ رنگ دیگه اصلا ارزشی نداره
    ظاهرا آپدیت بعدی پیچ رنک گوگل تو ماه مارچ ۲۰۱۴ یعنی بهمن اسفند امسال :
    http://checkerpagerank.com/actuali.php
    البته این فقط تاریخچه رو گفته ​

    ممنون از مطالب خوبتون

    • هادی پورمحمد

      با سلام با حرف شما موافقم ارزشی نداره ظاهرا ولی این ظاهر هستش، زمان همه چیز رو مشخص می کنه،به فرض ما هم بگیم ارزشی دیگه نداره شما بخواید تبلیغی به سایتی بدید ،به سایتی که پیج رنک 6 داره میدید یا اینکه به سایتی که صفر هست؟ فکر نمی کنم تصمیم سختی باشه. ولی همینطور که میبینید تا کاملا ارزش پیج رنک از بین بره خیلی مونده و فاصله بسیار زیادی داریم با این مورد.

  5. سلام، تو مسنجر دیگه انلاین نمیشید انگار….. خیلی وقته براتون پیام گذاشتم

    • هادی پورمحمد

      سلام دوست من به سبب سختی کار کم میتونم در یاهو آنلاین بشم.

    • سلام من نمونه کارای شما رو دیدم خیلی عالی بود یه سوال همیشه ذهنمو بدجور در گیر می کنه اینکه شما از کجا سئو یاد گرفتین؟

      از کلاس آموزشی ؟ از مقالات؟ (منبعش رو بگید) ، دیگه واقعا از کجا؟

      ممنونم

    • هادی پورمحمد

      سلام خانم سارا
      سئو یک مسئله در ظاهر ساده هستش ولی بسیار پیچیده هست و با توجه به تغییرات الگوریتمها شما همیشه باید در حال یادگیری باشید.همه مواردی که گفتید درست هستش کلاسهای آموزشی مقالات ایرانی و خارجی باید هزینه کنید و وقت بزارید .چندین سال متمادی هست که بنده مشغول به تحقیق و بررسی هستم در محضر اساتیدی چون جناب پورعلی متخصص طراحی قالب و کدنویسی حرفه ای آرنیکاوب جناب امیرسینا زمانیان استاد بزرگ بنده سایت سئو موز فارسی و جناب مسعود فاطمی سایت یک ادمین که همه این دوستان رو میتونم از برجسته ترین افراد در زمینه طراحی قالب سایت و کدنویسی جناب پورعلی و برجسته ترین سئوکاران جناب امیرسینا زمانیان و جناب مسعود فاطمی نام برد که واقعا خالصانه دانش خودشون رو در کلاسهایی که توسط وب دانش برگزار گردیده و در آینده نیز برگزار می کنند در اختیار دوستداران این فن قرار میدن.و جا داره همینجا نیز از این دوستان گرامی تشکر کنم و دستشان را ببوسم.
      دقت کنید که به مقالات و کلاسها وهم نباید شما اکتفا کنید و همیشه باید در حال کسب علم این فن باشید امیدوارم که تونسته باشم جواب سئوالتون رو کاملا داده باشم.

  6. خب بنده چجوری می تونم سئو رو از این دوستان و مهندسان یاد بگیرم؟

    کلاس هاشون کجاست؟چجوری هست اصلا؟ شما هم کلاس هاشون رفتید؟

    • هادی پورمحمد

      با سلام عرض کردم خدمتتون این بزرگواران اساتید بنده هستند و اگر خواهان کلاسها هستید میتونید به سایت وب دانش مراجعه و کسب اطلاعات کنید

  7. سلامی دوباره
    یه سوال دارم اینکه شما هم رفتید مشهد کلاس هاشون؟شما چجوری ازشون یا گرفتید؟

    چون من خودم نه می تونم برم مشهد نه می تونم اونا بیان منزل (تدریس خصوصی)

    ممنون

    • هادی پورمحمد

      با سلام
      بارها در خدمت این اساتید رفتم مطالعه از منابع مفید رو فراموش نکنید.

  8. خیلی ممنون. کسی نمیدونه تو سال 2014 تاریخ آپدیت چه موقع است؟

    • هادی پورمحمد

      با توجه به اینکه هر سری تاریخ آپدیت پیج رنک گوگل داره بیشتر میشه این نتیجه رو میشه گرفت گوگل داره تاثیر پیج رنک رو کم میکنه و پیش بینی هایی که سایتهای بزرگ دنیا انجام میدادن همه اشتباه بوده

    • هادی پورمحمد

      سلام دوست گرامی چندیست که آپدیت پیج رنک ها طمان زیادی میبرد که علتش الگوریتمهای گوگل هست

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کد امنیتی را وارد کنید *