پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۱:۵۵
مقالات جدید
خانه » سئو و بهینه سازی » راهکارهای افزایش سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک | سئو گوگل

راهکارهای افزایش سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک | سئو گوگل

افزایش آمار و ترافیک
راهکارهای سئو و بهینه سازی که در نهایت نیز منجر به افزایش ترافیک نیز میشود فقط نباید برای گوگل باشد دقت کنید که یکی از مهمترین عوامل در سئو و بهینه سازی رضایت کاربران از سایت است رضایت کاربر = رضایت گوگل . حدود دو سال پیش شرکت گوگل یک کپی از استاندارد های رتبه بندی خود را منتشر کرد که در آن به نکاتی اشاره کرده بود :

 آدرس url سایت
محتوای خوب
آدرس یا دامین سایت

در گذشته راه  های موفقیت در موتور های جستجو شامل :

  • انتخاب یک آدرس دامنه که در بر گیرنده کلید واژه باشند
  • لینک از کلید واژه های مرتبط

 و کمپین های تبلیغاتی ppc بود ، اما متاسفانه یا خوشبخانه با آمدن الگوریتیم های جدید گوگل (پاندا و پنگوئن) این متد ها  کمی قدیمی شدند ، به هر حال بعضی از سایت ها هنوز امیدوارند که رتبه گذشته خود را  حفظ  کنند .
در این مطلب، به شما ۴ روشی را خواهیم گفت که سایت شما را در بین موتورهای جستجو محبوب خواهد کرد ، در ضمن این روش هیچ ترفند یا رازی از آپ دیت الگوریتم ها بازگو نمی کند ،  بلکه راه هایی کاملا مختصر ولی مفید را به شما ذکر می کند:

 به فکر یک برند باشید و در نهایت به یکی از آنها تبدیل شوید

شما وقتی یک نام تجاری را به سایت خود اختصاص می دهید ، طیف زیادی  از خریداران به سمت شما سوق پیدا می کنند در حالی شما در گذشته همین محصولات را ارائه می دادید ولی عنوان تجاری نداشته اید و در ادامه خریداری نیز نداشته اید.
شما فرض کنید که یک فروشگاه اینترنتی مشهور را در اختیار دارد . دلیل این برجستگی چیست؟

  • الف ) آیا شما در سایت خود ، محصولات شرکت های بزرگ را می فروشید؟
  • ب) آیا خدمات استثنائی که به مشترین خود می دهید ، شما را متمایز کرده است؟
  • ج) یا  اینکه تجربه کاری خوبی دارید؟

به هر حال ممکن است که شما جزء یکی از موارد فوق باشید ، منظور از این دیدگاه این است که فکر کنید چه موضوعی شما را منحصر به فرد می سازد؟ سعی کنید یک نام تجاری منحصر به فرد برای عنوان خود انتخاب نمائید

محتوایتان را  برای بازدیدکنندگان خود بنویسید نه برای موتورهای جستجو

هدف نهایی شما کاربران هستند نه موتورهای جستجو ، محتوای مفید و منحصر به فرد اثرات خوبی را برای شما به همراه دارد از جمله : محبوبیت عنوان تجاری شما و تبدیل شدن سایت شما به یک مرجع قابل اعتماد.
شما برای درک احتیاجات بازدیدکنندگان سایت خود نیاز به زمان دارید ، برای این کار باید سوالاتی را از خود بپرسید و خود پاسخ آن را بدهید ؟

  • کاربران شما چه کسانی هستند ؟
  • کاربران شما بیشتر از کدام کشور هستند ؟
  • کاربران  از سایت شما چه انتظاراتی دارند؟
  • برای کاربران شما چه چیزی بسیار مهم است؟

پس از اینکه به سوالات خود پس تجزیه و تجلیل کاربران پاسخ دادید ، با استفاده از دانشی که به دست آوریده اید شروع به ایجاد محتوای باب میل کاربران نمائید.
برای ارتباط بیشتر با کاربران و ایجاد مقالات جدید ، شما می توانید از ویدئو ها ، اینفوگرافیک ها و صفحهات گفتگو استفاده نمائید.

محتوای جدید و منحصر به فرد ، کلید موفقیت شما

اگر ۹۹ درصد صفحات سایت شما ، دارای مطالب تکراری و کپی از سایت های دیگر باشد ، سایت شما توسط الگوریتم پاندا نابود خواهد شد ، بهترین راه حل برای این مشکل بازنویسی تمام محتوای صفحات می باشد ، این کار ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد ولی شما با این کار یک راه میانبر را طی خواهید کرد .
در هنگام بازنویسی مطالب خود ، بازدید خود را با استفاده از سرویس Google Analytics ، آنالیز کنید ، بازید مطالب تکراری و بازید آن پس از بازنویسی را مقایسه کنید ، حتما رتبه بندی شما تغییر کرده است. در حین بازنویسی مطالب خود ، همواره ذهن شما باید به فکر حفظ مخاطبان باشد (توجه به گزینه شماره ۲)

فکر خود را فقط به گوگل متمرکز نکنید!

این مورد شاید غیر واقعی به نظر برسد ، چون ۸۰ درصد ترافیک جستجو توسط گوگل پشتیبانی می شود ، اما با توجه به تمام تغییرات انجام شده در گوگل ، باید خود را آماده هر اتفاق شگفت زده ای بکنید ، چون ممکن است سایت شما تبدیل به بدترین سایت توسط گوگل شود ، در این موارد ، به دنبال راه هایی همچون بازاریابی ایمیلی ، شبکه های اجتماعی ، یوتیوب  و وبلاگ ها باشید ، این منابع در صورتی که شما افت رتبه در گوگل داشته باشید ، نگرانی شما را کم خواهد کرد
پیشنهاد می کنم یک نقشه راه برای خود داشته باشید و تمامی کارها را با آن به انجام رسانید و نظرات کارساز خود را با دیگران اینجا به اشتراک بگذارید.

۵ نظر

  1. سلام سلامت باشید ممنونم مطلب رو مطالعه کردید.

  2. مطلب خوبی بود ولی ناقص و کوتاه در سئو گوگل لینک هم خیلی مفید هست ممنون از این مطالب.

    • سلام دوست عزیز حق با شماست ولی قصد آموزش کلی نداشتم فقط اشاره ای به هر یک از موضوعات بود و همینطور که میدونید به بخشهای بیشتر و بزرگتری تقسیم میشه.

  3. سلام خوبین بنده یه نفری هستم که سئو سازی خیلی خیلی دوس دارم و میخوام مطالب در مورد اونو مطالعه کنم اما یک ساعت مطالعه میکنم ولی چیزی نمیتونم برسم نمیدونم ذهن هوشیم پایینه یا……………..
    من میخوام فقط سئو کردن قالب رو برامون اوزش بزارید
    و همینطور سئو کردن تک کلمه در موتور جستجوی گوگول
    الان میشه طریقی اون رو بزارید
    فقط خواهش میکنم خیلی ساده مطالب بنویسید خیلی خیلی ساده
    یه جوریی باشه که من به این کله پوکم فرو بره

    • سلام دوست عزیز
      اینطور نفرمایید به هر حال هر کسی در تخصص خودش استاد هست حتما شما هم در موزیک حرفی برای گفتن دارید… سئو یک زنجیر بهم پیوسته هستش اگر شما فقط بخوای این دو موردی که فرمودید رو یاد بگیرید مثل اینی میمونه که شما فقط از یه ماشین موتور و فرمان رو میخرید آیا این اسمش ماشین هست؟ داریم آموزش هایی بسیار ابتدایی تهیه می کنیم که در آینده نزدیک در خدمتتون هستم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کد امنیتی را وارد کنید *