جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ | ۰۲:۲۸:۰۷
مقالات جدید
خانه » سئو و بهینه سازی » الگوریتم جدید گوگل Top Heavy مراقب باشید!

الگوریتم جدید گوگل Top Heavy مراقب باشید!

الگوریتم  سئو گوگل Top Heavy

الگوریتم جدید گوگل با نام Top Heavy !

به اختصار ترجمه الگوریتم جدید گوگل رو تقدیم میکنم مختصر باید عرض کنم که این آپدیت مربوط به سایتهایی هستند که تبلیغات زیادی در بالای سایت خود دارند و دارای محتوای کمی هستند و کاربر برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود باید دنبال آن بگردد!

مت کاتز مدیر مقابله با اسپم گوگل اعلام کرد که گوگل آپدیت جدیدی از الگوریتم طرح بندی صفحه اش را منتشر کرده است که میتواند بر سئو و بهینه سازی سایت ها تاثیر مستقیم داشته باشد. .

این آپدیت با عنوان الگوریتم Top Heavy شناخته شده است. این الگوریتم رتبه صفحات وبی را که دارای تبلیغات در قسمت بالای صفحه و همچین تبلیغاتی که باعث ایجاد آشفتگی و انحراف در کاربران شود را کاهش میدهد.

مت کاتز گفت این الگوریتم در پنج شنبه ششم فوریه ۲۰۱۴  (پنج شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۲) منتشر شده است.

در واقع این سومین به روزرسانی (آپدیت)  تایید شده الگوریتم Top Heavy است که برنامه کامل زمانی انتشار آن را در زیر مشاهده میکنید:

Top Heavy 1  = تاریخ ۱۹  ژانویه ۲۰۱۲ (کمتر از ۱ درصد از جستجو به زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.)

Top Heavy 2  = تاریخ ۱۹  اکتبر ۲۰۱۲ (۷ دهم درصد از جستجو به زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.)

Top Heavy 3  = تاریخ  ۶  فوریه  ۲۰۱۴ (اثرات آن هنوز بیان نشده است.)

Top Heavy سئو گوگل

پیشینه  Top Heavy  الگوریتم طرح بندی صفحه چیست؟ به نقل از گوگل :

ما از طرف کاربران شکایاتی را دریافت کردیم مبنی بر اینکه هنگامی که آنها روی نتیجه ای کلیک می کنند آنها به سختی می توانند محتوای واقعی را پیدا کنند، که این موجب ناراحتی کاربران شده است.

کاربران میخواهند بلافاصله پس از باز کردن صفحه به جای اسکرول کردن یا حرکت دادن صفحه به سمت پایین و پشت سر گذاشتن تعداد زیادی تبلیغات ، محتوای واقعی صفحه را ببینند ، بنابراین سایتهایی که مقدار زیادی محتوا در قسمت بالای صفحه (Above-The-fold) ندارند میتوانند تحت تاثیر این الگوریتم قرار گیرند.

هنگامی که روی سایت کلیک می کنید اگر اولین بخش از سایت را که مشاهده میکنید مقدار زیادی محتوای واقعی در قسمت بالای صفحه نداشته باشد،یا اینکه بخش بیشتری از صفحه ی اولیه سایت به آگهی ها اختصاص داده شود چنین سایتی چندان خوشآیند کاربر نیست. رتبه چنین سایتهایی ممکن است که رو به پیشرفت نباشد.

همچنین مقاله اصلی ما را که همزمان با انتشار اولین الگوریتم Top Heavy بود را مطالعه کنید و توصیه های آن را در باره ی اینکه چگونه سایتی که با مشکل مواجه شده است و تغییراتی در آن ایجاد شده را ، رتبه سایت خود را به حالت اولیه برگرداند.

ما شکایات زیادی از طرف جامعه سئو درباره آپدیت ۶ یا ۷ فوریه نداشتیم که این خود نشان میدهد که این به روزرسانی گوگل نسبت به الگوریتم های دیگری مانند پاندا و پنگوئن ، سایتهای کمتری را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به زودی اولین مقاله Top Heavy جهت بررسی و رفع مشکل کاربران روی سایت قرار خواهد گرفت.

۶ نظر

  1. مثل همیشه الگوریتم های گوگل عالی و کاربر پسنده

    • هادی پورمحمد

      سلام جناب قائم مقامی عزیز افتخار دادید به سایت سر زدید بسیار سپاسگذارم.
      این آپدیت هم بقول شما کاربر پسند هست ولی مدیران سایتها رو به چالش میکشه.

  2. سلام واقعا عالی بود مثل همیشه.ممنون از اقای پورمحمد که جدیدترین اخبار رو در اختیار کاربران قرار میدن.

  3. سلام ممنون عالی ومفیدبود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کد امنیتی را وارد کنید *